DAGENS FRANSOS

Idag på metron på väg till skolan satte det sig en man bredvid mig. Han läste tidningen, och tog vääääldigt mycket plats som irriterade mig. Då helt plötsligt har han tidningen framför näsan på mig och pekar på en annons med två tecknade katter. Mannen ler mot mig. Jag ler ett kort leende medan jag tänker för mig själv att mannen förmodligen har ett psykiskt problem eller så.
Då visar han mig tidningen igen, och pekar på typ olika TV-program. Jag säger "Oui, c'est très bien." (Ja, det är jättebra). Då säger han (på franska):
Grodmannen: Jag kan inte prata franska så jag bara läser för syns skull. Jag kan prata engelska.
Jag: Jag kan bara prata franska och svenska, tyvärr.
Sen tittar jag åt ett annat håll, och ser honom studera mig. När han går av säger han "bonjour" till mig.
En del människor är lite konstiga.

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0