ALLER À PARIS

PHEW.
Nu har jag precis tagit mig hem igen (lååång väg, ca en halvtimme och byta med metro och sen gå uppför hela Avenue Gambetta!
Men nu har jag vandrat runt i Paris och suttit en lång stund i skuggan i Jardin du Luxemburg. Sjuuukt varmt idag, tog en kalldusch så fort jag kom hem till Christine!
Idag har jag ändå fått prata franska, med mannen jag köpte vatten av, en student som ville sälja ett bankkonto till mig billigt för studenter, och en vilsen portugisk kvinna som ville hitta till Sorbonne.
Dessutom blev jag utbjuden av en man som ville bjuda mig på en drink? Och han pratade engelska? Jag tackade nej såklart eftersom jag har Axel, men man märker att fransoserna är lite mer framfusiga än svenskar!

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0