FRANGLISH

Det var, över förväntan måste jag säga!! Vi var ca 60 personner, och man blev tilldelad ett bord. Sen rullade det på! Märkte inte att tiden gick, helt plötsligt var det slut och då hade jag varit där i två timmar! Fick så många olika partners, historier och fick prata massa franska! Fick höra att jag var väldigt duktig, och de rättade inte mig alls särskilt ofta!!
När det var paus, så här såg lokalen ut!
Självklart var det någon partner som man skrattade åt i efterhand, en av männen jag fick som partner trodde visst detta var en riktig speed date så som han höll på och åmade sig..
Men vi träffade i alla fall en väldigt trevlig kvinna, som vi alla tre (Jonelles kompis Stina hängde också med) tyckte om, så vi bytte nummer med henne! Hon vill förbättra sin engelska, vi vill förbättra vår franska så vi lär ta många fikor med henne!
Jag, Maud (som hon hette) och Stina!
Kan definitivt tänka mig att göra om det! Var väldigt lärorikt och man blev förvånad över hur mycket franska man faktiskt kunde när det blev vardagliga konversationer!

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0