HAR HAFT EN LÅNG DAG..

Idag kan jag faktiskt vara ärlig med och säga att första gången jag åt idag var kl. 20.00 och det var donken. Men tro mig, det var inte frivilligt - det var nödvändigt för att inte svimma! Ska jag berääättaaaaaa??
Första skoldagen då! Har ingen frukost hemma, så tänkte köpa det ute. Tar metro och RER till universitetet.. och där finns inga cafén i närheten! Nähä, tänker jag men är ändå inte så hungrig så får väl hoppa över frukosten. Kan hända alla.
Efter lektionen kommer jag på att det är fonetikinskrivning och att jag måste ta RER:n dit. Åka iväg, och springa upp till sekretariet för att där inse att jag har nummer 328 och de är just på 284.. Och varje person tar mellan 5-10 minuter på sig.. så jag fick vänta där i 2 timmar.. Sov, i princip haha.
Efter det så var jag tvungen att springa till bokhandeln innan de stängde för att köpa skolböckerna, och sen springa till Monoprix för att handla frukost innan de stängde. När jag väl var kvar höll jag på att svimma av hunger och törst så jag sprang in på McDonalds som låg på andra sidan gatan och köpte mat och en cola. Drack colan girigt på RER:n för att hålla blodsockret uppe tills jag väl kom hem och smällde i mig donkenmat. Det har aldrig smakat så gott som idag!
Lärdom av det hela? Jag köpte morötter och banan nu så att jag kan ta med mig det när jag går till skolan. En sån här dag vill jag inte ha igen!!
MEN I ALLA FALL! Jag gillade min klass! Träffade några goa tjejer som verkade roliga. Och min lärare LER och SKRATTAR och är MORMORSÖT! Jag gillar det!
Har förövrigt lekt tåg (eller toot-toot som det tydligen också kallas) med en liten kille på ca 2 år. Han tog det gröna tåget medan jag fick det svarta. Jag försökte smygande ta det röda istället, men killen kom på mig och sa "no no tu es toot toot noir et je suis toot toot vert" som betyder "nej nej du är svart toot toot och jag är grönt toot toot". Toot toot betyder ju såklart tåg för de som inte hängde med hääääääär...... Att prata med barn på svenska är svårt nog, men på franska?? Tur jag kommer undan med toot toot så fattar ungen grejen!

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0