HAR TYDLIGEN SADLAT OM TILL AU PAIR

Idag har jag vaktat en bebis. En flicka på 4 månader. En fransk flicka på 4 månader.
Tantens dotter är på besök med sin son. Och hon vaktar även sin systers bebis. Dottern behöver gå ut och fixa med sin son. Hon kan inte ta båda barnen med sig. Frågar mig om jag kan vakta bebisen i en kvart.
JAG?!?!??!?!?!?!?!??!
Okej. Vill visa ett bra intryck. Jag ska vakta bebisen. Tror dock inte att jag ingick ett förtroende när bebisen skriker och gråter och jag frågar "vad ska jag göra när den skriker sådär?".....
Dottern gick. Jag och bebis stirrar på varandra. Ärligt talat var jag nog mer rädd för henne än vad hon var för mig.. bebisen skriker. Jag typ petar på henne och bara "nej nej jag är inte farlig" och bebis tar mitt finger och börjar tugga på det. Jahapp. Bebis skriker. Jag lyfter bebis och typ hej. Bebis skriker. Jag gungar fram och tillbaka och nynnar en melodi. Bebis somnar.
Uppdrag slutfört.
Nu ska jag bege mig till skolan.

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0