NU ÄR DET DAGS IGEN

Nu uppdaterar jag bloggen igen! Sitter i mitt nya rum hos min nya familj i Paris! Känns ovant att helt plötsligt är inte allt välbekant längre!
Den nya damen är nästan som Christine, bara inte lika "speedad" haha! Men hon är trevlig och är snäll, hon hade sparat middagrester till mig som jag fick äta i sällskap med henne och hennes dotter! För ja, hennes dotter med bebis är på besök, så jag har fått en knubbig bebis att le ikväll också! Söt är han, med gosiga kinder, men jag har ändrat åsikt en del gånger under tiden jag legat i min säng, då han skriker till ibland. I rummet precis intill mig.. Hm. Men men, de kan väl inte hjälpa de di små!
Fördelar med det nya boendet:
*Närmre skolan
*Närmre Eiffeltornet
*Vask i mitt rum
*1.80 m bred säng (!!!!!!!)
*Större lägenhet
Nackdelar med det nya boendet:
*Ingen vask inne på toaletten
*Inte så värst mysigt rum, liknar ett hotellrum typ
*Känns som om jag befinner mig i en låda
*Träpanel utanför fönstrena så kan inte se ut
*Inte så mycket grejer i rummet.. en säng, en byrå, en garderob och en vask
*Längre bort från där mina vänner bor
Också finns det inte en Christine här! Saknar hennes närvaro lite, alltid i vardagsrummet och myser! Och saknar mitt rosa rum hos henne..! Men men! Bara 5 veckor här så det ska nog gå bra!
Imorgon börjar skolan, på nytt ställe med en ny klass! Spännande!
Vad är idén med det? Blir ju så opersonligt..! Tacka vet jag gardiner. Särskilt Christines rosa.
Gunilla snodde mina glasögon och därmed fick jag en kisande (?) blick. Ej meningen (eller jo lite kanske). Hon hälsar att hon är nöjd så länge jag håller mig på min sida i sängen. Ja, ni hörde rätt. Den lilla divan har paxat 90 cm av min säng. Hmf. Och hon påstår att jag alltid tar upp hela sängen och tar hela täcket! Hallå, helt klart inte sant..... *vissel*.
God natt önskar jag alla nära och kära!

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0