OCH PROGRAMMET KÖRS IGEN..

Ja jäklar vilken lång reklampaus det blev..! Vi säger väl att jag fick leka TV4 med både väder, sport, kultur, religion och allt de hittar på!
Men har även varit iväg hela dagen och när jag väl kom hem var jag tvungen att vattna blommorna, äta middag och bara lägga mig ner en stund! Har gått fem timmar i sträck!
Jag och Olivia i min klass möttes klockan 09.00 vid Père Lachaise kyrkogården (där många kända är begravda, bl.a. Oscar Wilde, Jim Morisson, Edith Piaf etc.) för att njuta av de vackra gravarna. Det var helt tyst, stilla och lugnt där, så det lönade sig att gå upp så tidigt!
Efter två timmar tog vi metron till Sacre Coeur och gick där ett tag. Man fick inte fota inne i själva kyrkan, men det var väldigt högtidligt. Det var folk som bad, en präst som talade, ljus etc. Man kunde även köpa som en souvenir (2€) en liten medaljong därifrån (självklart gjorde både jag och Olivia detta, man är väl inte mer än människa).
Utanför var det musik, en folksamling som sjöng med - sånt som bara händer på film känns det som! Fåglarna kvittrade, solen sken, jag och Olivia äter lunch på en av Sacre Coeurs trappor.. och vi pratade om tomater haha.
Lite bilder från dagen (fler finns på min facebook):
Oscar Wildes grav






































Edith Piafs grav































Sacre Coeur






















Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0