MYSIG DAG MED YUMO

Dagen blev inte alls som planerad! Men väldigt trevlig ändå! Jag och Yumo åt lunch tillsammns, sen valde vi att gå på Tim Burton utställningen en annan dag p.g.a. den långa kön. Så vi åkte till St Paul istället och lullade omkring och hamnade vid en liten butik med massa människor. Vi fick gratis cupcakes och fick testa på Baileydrinkar haha. Tydligen var det en "öppningsgrej" för deras klienter och managers. De sålde scarfes med olika ord skrivna med judiska bokstäver och där var massa foton på folk som har haft deras sjalar på sig. Jag fick rådet att testa en röd/grå scarf och blev fotad i den med Yumo haha.
Jag och Yumo hamnade i ett samtal med ena managern och mannen som gjorde hemsidorna. De försökte gissa vart vi kom ifrån etc. Yumo hamnade i ett samtal med managern (han var kanske 30 något), och för att låta "ungdomarna" flörta pratade jag och hemsidemannen (som var ca 45 år typ). Vi hade en konversation på franska (bra träning), om vad jag gjorde i Paris, vad han jobbade med etc. Så frågar han mig om jag tycker folket i Paris är trevliga. Jag förklarar att nu gör jag det, men inte i början då de är väldigt framfusiga. Han frågar vad jag menar och jag förklarar att här springer de efter en etc. och direkt frågar efter nummer och sådant. Svenska killar har man först en konversation med och så innan de frågar efter nummer.
Då säger mannen "Så om jag ger dig mitt visitkort, ringer du mig då?"
URSÄKTA??!?!!?
Nej svarar jag, eftersom jag har en pojkvän. Mannen frågar om han bor i Sverige och hur länge vi varit tillsammans. Snart ett år svarar jag. Mannen ser snopen ut och går iväg. Jag vänder mig om till Yumo och managern och levererar en dålig ursäkt om att jag vill hem och göra min läxa. Yumo och managern stirrar på mig, managern får Yumos nummer och vi går. HAHA. Världens sämsta ursäkt men blev så pinsamt efter att hemsidemannen bara snopet gick iväg haha..
Jag och Yumo avslutade dagen med varsen frozen yoghurt istället. MUMS.

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0