DAGENS FRANSOS

Ja det var ju ett tag sen jag tänkt på att lägga upp ett inlägg om detta, men diskussionen idag var verkligen något extra med en fransos som jobbade på museet.
(Översättning från franska)
*Jag tar en bild på spegeln*
Fransos: Hej vill du att jag ska hjälpa dig ta en bild?
Jag: Nej jag fotar inte mig själv, jag fotade spegeln, den är väldigt vacker.
Fransos: Ah, ja det är den. Är du brasiliansk? Det är något med din accent.
Jag: Haha nej jag är svensk.
Fransos: Oj det är ju också ganska långt ifrån haha.
Jag: Rätt så, och inte ser jag väl brasiliansk ut.
Fransos: Lite faktiskt! Vad gör du i Frankrike?
Jag: Jag studerar här.
Fransos: Aha! Så hur länge stannar du?
Jag: Detta är min sista månad här av 8.
Fransos: Ah.. då finns det ingen chans för mig eller?
?!?! Jag  blev så chockad att jag skrattande sa nej. Han såg lite förlägen ut och sa hejdå sen.
Mötte honom efteråt när jag var påväg ut och då sa han att jag skulle komma tillbaka för att besöka honom haha.
Är förresten inte van vid att håret börjar bli längre. Känns konstigt att känna det mot nacken och så.
// Tjejen som tydligen ser brasiliansk ut.

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0