ETT STEG PÅ VÄGEN

Veckohandlade idag, och ett mörkchoklad följde med mig hem. Har ju insett detta att det är bättre att ta två bitar sånt när jag känner mig sötsugen än att ligga och 1. tänka på choklad eller 2. akutspringa ner till affären och köpa ett mjölkchoklad.
Haha vet att jag låter som värsta drogberoende men socker är faktiskt en drog och det är inte bra att vara beroende av det som jag är! Därför gör jag som en rökare t.ex. istället för att sluta helt med nikotinet direkt så avvänjer man sig med t.ex. nikotintuggummi. Så istället för att jag äter 200 gram mjölkchoklad så äter jag två bitar mörkchoklad istället, tills det till slut inte behövs med mörkchoklad längre. Vill gärna bli fri från mitt beroende.

Kommentarer

Hej! Vad kul att du vill kommentera, kom bara ihåg att allt som är kränkande på något sätt tas bort! I övrigt är det fritt fram med yttrandefriheten!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0